Home Sweet Home

30 juli 2013 - Noordwolde, Nederland

Zo, de reis is achter de rug. Met weemoed schrijf ik dit laatste reisverslag.

We zijn maandagochtend 29 juli om 4 uur opgestaan. Een bijzondere dag omdat onze mooie kleine vent 6 jaar is geworden. Ruben ook in dit reisverslag feliciteren wij jou nogmaals met je verjaardag.

Uitchecken en met een busje op naar het vliegveld. Binnen 10 minuten zijn we daar. Nu even kijken waar we heen moeten. Inchecken en het mooie is dat onze bagage door gelabeld wordt, hier hebben we dus geen omkijken meer naar tot aan Düsseldorf. We zijn mooi op tijd en gaan vlot bij de douane langs. De controle is op z'n Nederlands. Wel goed maar niet te streng. Dit was op de heen weg wel anders!

De taxfree winkels zijn open en er wordt dus nog geshopt door de dames.  Uit geshopt halen we nog een bakkie leut en wil Henriette nog een foto maken van de kinderen. er gaat een tas open, en nog een tas open, er wordt in de tassen van de kinderen gekeken maar geen Ipad. Paniek, want hier staan voor de Abbasjes de honderden foto's op die gedurende de reis zijn gemaakt. in paniek wordt terug gerend naar de laatste winkel waar we geweest zijn. we zijn inmiddels wel wat gewend met de Abbasjes dus ergens hebben we hoop dat dit goed komt. En ja hoor de dame achter de balie was zo vriendelijk geweest om de Ipad veilig te stellen.

Met de gedachte dat de Amerikanen een vriendelijk volkje is stappen we in het vliegtuig naar Chicago Een continentale vlucht. De vlucht duurt ongeveer drie een half uur. De kinderen vermaken zich prima en er wordt nog niet geslapen. De planning is namelijk dat we op de volgende vlucht de ogen dicht doen om jetlag problemen te voorkomen. We landen in Chicago en hebben nu ruim vier uur de tijd voordat onze vlucht richting Europa vertrekt. We nemen hier nog een typisch Amerikaanse maaltijd met de wetenschap dat de big "M" ook in het tiny Holland dicht in de buurt is. De vermoeidheid begint toe te slaan. Toch nog maar een Latte Machiato.

We stappen in het Lufthansa toestel waar we te maken krijgen met de Duitse grundlichkeit, wat een top firma. Super vriendelijke medewerkers en er is heel veel mogelijk. We settelen ons en starten onze boordcomputers op die in de vliegtuigstoelen zijn verwerkt. De kinderen weten hoe het werkt en gaan filmpjes kijken. Ook wij doen dit en Ruben valt in slaap, Charlotte moet ook gaan slapen en na enig aandringen sluit ook zij haar oogjes. Mama volgt en papa redt het uiteindelijk ook niet om de ogen open te houden. Toch zijn we allemaal snel weer wakker. Je dommelt, wordt aangestoten, er begint een baby te huilen, je krijgt het warm en dan weer koud. Al met al gemiddeld een anderhalf uur de ogen dicht gehad. De reis verloopt ook nu soepel geen last van turbulentie of luchtzakken.

We landen in Duitsland en bellen de organisatie waarbij we onze auto's achtergelaten hebben. Deze staan ons reeds op te wachten en wij rijden nadat we onze bagage hebben opgehaald naar de parkeerplaats om in onze eigen auto's naar huis te gaan. Jan zijn auto staat gereed. Die van ons is echter nergens te bekennen. We worden geïnformeerd dat onze banden inclusief velgen zijn gestolen. Wat een maf slot van deze prachtige reis. We hebben S.O.S. International gebeld en die hebben vervangend ver oer geregeld en onze eigen auto op laten halen. Uiteindelijk zijn wij om half drie uit Duitsland vertrokken terwijl dit om half tien had gekund. De ins and outs vertellen we nog wel eens. Toch is dit maar een zeer kleine smet op de reis.

Charlotte en Ruben wat hebben jullie het fantastisch gedaan! Wij zijn blij dat we deze reis met jullie hebben kunnen doen. Dit reisverslag is er mede voor dat jullie later nog eens kunnen terug kijken op deze prachtige reis en herinneringen hierover kunnen ophalen.

Wij bedanken onze goede vrienden Jan, Henriëtte, Danique en Pascal voor de gezelligheid, de humor, de hulp en al wat niet meer. We hebben samen met jullie een fantastische reis beleeft die we nooit meer zullen vergeten.

Pa en Ma en Pa en Ma, we vonden het erg leuk dat jullie ons op de voet hebben gevolgd en zelfs met de IPad en Atlas op de tafel!

We willen verder iedereen bedanken die een reactie op onze verslagen heeft gegeven en een ieder die ons heeft gevolgd. Wij hebben het leuk gevonden om dagelijks een verslag te maken.

Nu zijn we weer thuis en dit was het laatste verslag, Home Sweet Home!

Bedankt en tot ziens,

Hasker, Inêz, Charlotte en Ruben

1. Anneke en Harry:
    1 augustus 2013
    Fijn dat jullie weer thuis zijn.
    Bedankt voor de mooie verhalen
    Gr. Ons
  2. B.P. de Jong:
    1 augustus 2013
    En eindelijk weten we wie de " ghost writer "is .Bij thuiskomst is het bekend gemaakt ,en wat denk je HASKER.
    Eindelijk weten wij het.
  3. Jan:
    2 augustus 2013
    Wat een verrassing hè Hasker die de verslagen heeft geschreven! Wij vonden ook dat hij zijn roeping is misgelopen. Maar het verschijnt nog in boekvorm! Ha Ha ook wij hebben er van genoten.