Amazing Universal Studio's

27 juli 2013 - Hollywood, Los Angeles, California, Verenigde Staten

Het is vandaag 27 juli. Op naar Universal Studio's!

Het is een kort stukje rijden en het is rustig op de weg. We gaan uphill om het park en de studio's te bereiken. Alles is netjes en verzorgd. We komen bij de gate en hier is het motto om geen klant lang te laten wachten. Snel een poort extra open. We kiezen voor frontparking. Mooi dicht bij de ingang parkeren want we vermoeden dat na een dag door dit park lopen de benen wel vermoeid zullen zijn. Het is dus voor ons nog ongeveer honderd meter lopen tot de entree. En wat ziet dit er al fantastisch uit!

We gaan naar binnen en stemmen af wat we absoluut willen zien. We hebben fastlane tickets en dat betekent dat we bij alle attracties eenmaal het recht hebben om snel een attractie in te kunnen. Dit werkt super.

We gaan eerst naar Shrek. Een 4-D film. Trillende stoelen, snotspuwende draken enzovoorts. We gaan eruit en besluiten om de rondtoer te gaan doen. We stappen in een openbustour welke ons langs de universal studio's leidt. Wat een indrukken. We gaan langs de hoge gebouwen, trailers van de filmsterren, make up wagens en dan over de set's waar ace ventura, desperate housewives en bijvoorbeeld Murder she wrote van Angela Landsburry. Hierna door naar Een 3-D tunnel waar we geconfronteerd worden met KingKong en Dinosaurussen. Alles draait om je heen en je valt naar beneden waar je gered wordt door KingKong. Hierna door naar de set waar in een lang verleden Jaws is opgenomen en hij komt werkelijk je de stuipen op het lijf jagen. Dan nog door een tunnel waar een trein ontspoort,een plafond naar beneden komt en een stortvloed van water onze vervoermiddel nadert. Het loopt goed af net zoals in een echte film. We gaan voorbij een set waar een echte Boing 747 in stukken ligt de huizen zijn verwoest en een claxonnerende verwoeste auto haar laatste stuiptrekkingen geeft. Geanimeerd door een enthousiaste reisleider komen wij terug bij het vertrekpunt en gaan wij verder het park in. Het loopt hier gesmeerd. Roltrappen brengen je van het ene level naar het andere en de stukken lopen zijn kort. Dit is wel zo prettig. Zo nu naar de Simspons en in de virtuele achtbaan. Wachttijd voor mensen zonder pas inmiddels 80 minuten. Wij zitten binnen 10 minuten in onze wagon voor een reis over een virtuele achtbaan. Dit is echt niet normaal meer. We schieten omhoog, naar links en rechts over de kop en vallen in een vrije val naar beneden. Wat gebeurt hier, dit hebben we nog nooit meegemaakt! Super ervaring en je moet dit meemaken om dit te begrijpen.

Op naar WaterWorld. De film van Kevin Costner. De set is levensecht en wederom zitten we vooraan. Althans niet helemaal want dat zijn de plaatsen waar je nat wordt. De show wordt ingeleid door diverse acteurs die het publiek opzwepen en met waterpistolen nat spuiten. Hierna met emmers water. Er zit veel humor in. De show begint en op 300 m² meter water komen ze binnen met ...

1. B.P. de Jong:
    28 juli 2013
    Wat toch weer een prachtige foto's ik krijg er geen genoeg .
    Groetjes van ons