Vervolg Amzing Universal Studio's

27 juli 2013 - Hollywood, Los Angeles, California, Verenigde Staten

Komen ze binnen met speedboten, jetski's en een hovercraft net zoals in de echte film. Vuur,water, pistoolschoten,mitrailleur salvo's. Ruben schrikt bij elk salvo maar vindt het hartstikke leuk. Daar horen we geronk vanuit de verte, er staat iemand met vlaggen te zwaaien en plots komt er een vliegtuig en landt echt recht voor onze neus in het water! Een stortvloed van water komt onze kant op en ondanks dat wij niet op de wetseats zitten ontkomen wij niet aan een nat pak. Geweldig. Charlotte giert het uit!

Na Waterworld even lekker gegeten en weer door. Op naar de Mummie Returns. Dit is een achtbaan die vooruit gaat hard,harder,gigantisch hard en dan echt boven op de rem. Hierna ga je in volle vaart hetzelfde stuk achteruit terug. Bij het uitstappen wordt je door de crew met applaus onthaald. Het is teveel om op te noemen maar door onze passen redden we het om alles en dan ook werkelijk alles te in het park te doen. Ik noem er nog twee die bij de toppers behoren. Jurassic Park is een attractie in een boot. Je zit hier met 12 personen in en je maakt een tour door dit park en je ziet rechts en links de vriendelijke dino's. Maar dan kom je bij de Texosaurussen hier wordt het gevaarlijk en we gaan in een tunnel steil omhoog. We komen bovenaan en maken een draai naar links. Dan begint er een stem met aftellen: five,four,three,two,one. Er gaat een deur open en we storten in een vrije val een eind naar beneden waar we wederom water over ons heen krijgen maar nu werkelijk compleet nat zijn. Charlotte en Ruben vinden het wederom erg leuk.

De laatste die ik in dit verslag noem zijn de Transformers. De grote robots die vermomd als auto's de wereld hebben betreden waarbij de ene groep mensvriendelijk is en de andere het omgekeerde. Wederom is dit een virtuele achtbaan maar nog spectaculairder dan die van de Simpsons. Wij als passagiers worden meegesleept in een verhaal waarin wij eigenlijk de robot zijn die de mensheid redt. Hoe mooi kan het zijn. Oh ja de dierenshow was ook erg leuk. Hoe leiden ze de dieren op voor films en wat kunnen ze allemaal. De Blues Brothers traden op, nog even winkelen en terug naar het hotel.

Eten bij Novo café de kinderen op bed nog een wijntje en morgen naar Beverlyhills om the rich And famous te spotten. See you.

1. B.P. de Jong:
    28 juli 2013
    Niet te geloven wat jullie allemaal meemaken.Je kunt het haast niet geloven,dat de kinderen alles mee doen ongelooflijk.Maar het einde van de reis is in zicht en het zal straks erg wennen zijn in Noordwolde want dat is geen USA ,maar wij zij erg blij dat wij jullie gezinnetje straks weer bij ons hebben.wij wensen jullie een hele goede vlucht toe .Ruben van harte gefeliciteerd met je 6e verjaardag dikke van opa en oma .Tot dinsdag allemaal.
  2. Anneke en Harry:
    28 juli 2013
    Wat beleven jullie toch ontzettend veel .geweldig!
    Vonden Charlotte en Ruben het ook zo mooi?
    Was het niet eng ?
    Lieve familie wij zijn blij dat jullie weer naar huis komen. Wij hebben jullie gemist.
    Wij wensen jullie een hele goede reis terug nar Nederland.
    En lieve Ruben van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag.
    Nou ben je alweer 6 jaar. Hieperdepiep hoera. Hele dikke kus ook voor Charlotte van opa en oma .
    Dikke knuffel