Beverly Hills en het Sheraton

28 juli 2013 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

We verlaten het knusse Tangerine hotel en vertrekken richting het grote Sheraton hotel.

We hebben vanochtend het reisverslag afgemaakt van de Universal Studio's en zijn daarna vertrokken naar het gedeelte van Los Angeles wat je bezocht moet hebben: Beverly Hill's! Onderweg maken we mee hoe de Amerikaanse politie de 8-baansweg afsluit. Met sirenes en zwaailampen gooit een agent zijn voertuig de highway op en slingert letterlijk van links naar rechts en heeft binnen een mum van tijd al het verkeer onder controle. uberhaupt zijn de Amerikanen netjes in het verkeer. Ook voor brandweer en ambulances gaat zelfs het tegemoetkomend verkeer stil staan. Petje af.

Nu verder: Hier waar de rich en famous verblijft, de hypotheken hoog zijn en de lease maatschappijen goede zaken doen is het toch erg leuk om hier rond te rijden. Prachtige huizen verrijzen uit de bosrijke omgeving. Een oprijlaantje hier, een hekwerkje daar. De crème de la crème laat zich echter niet spotten en eerlijkheidshalve vinden we dit ook niet belangrijk. We rijden naar het centrum van dit gedeelte van L.A. Rodeodrive is hier de place to be en de tassen van Louis Vuitton en de jeans van Armani vliegen je om de oren.

We rijden een parkeergarage in midden op Rodeo drive. Wij kijken mekaar aan en denken: dit gaat de creditkaart niet leuk vinden. De Abbasjes rijden zoals gebruikelijk voorop en denken waarschijnlijk hetzelfde maar we rijden er al in dus...... In de muur van marmer is een plantenbak ingebouwd. Een parkeergarage met een plantenbak!?!? Om de hoek zien we jonge mannen. Zwarte pantalon, gelakte schoenen, wit overhemd met een gilet. Wij stoppen. Raampje naar beneden. You can step out sir, zegt het heerschap. Wij doen dat, krijgen een bonnetje, laten de moter lopen en the Guy with the ty stapt in de Chrysler en parkeert deze voor ons. Kosten 2 dollar 75 per kwartier! Dit valt gelukkig nog enigszins mee.

Wij Rodeodrive op. Naar het symbolische entreebord gewandeld, foto momentje en hierna naar de Starbucks voor een bakkie. Wij zijn er hierna wel klaar mee en gaan naar het hotel terwijl de Abbasjes nog even verder spazieren. De auto wordt voorgereden, wij stappen in en koersen naar het Sheraton. Ook hier maken we gebruik van Valet Parking. Koffers worden door de piccolo op een wagentje geladen en hij wacht keurig totdat we hebben ingecheckt. Naar kamer 1046. Onderweg een geanimeerd gesprek met de piccolo. Dit doet hij natuurlijk voor de fooi en die krijgt hij ook van ons.

Nu lekker zwemmen. Het is hier vandaag niet warm. Wel korte broeken weer maar daar houdt het dan wel mee op. De kids trekken zich hier niets van aan en springen in het zwembad. We hebben inmiddels een pagode weten te bemachtigen en zitten heerlijk uit de wind. Rondom het zwembad ziet het zwart van in witte kleding geklede  mensen. Trouwens letterlijk en figuurlijk zwart. Er is een oude heer 86 geworden en die viert zijn feestje met familie en vrienden in het Sheraton. Leuk om mee te maken. We verlaten het zwembad en sluiten deze laatste vakantiedag in stijl af door te dineren bij een fastfood restaurant. Lekker! De laatste uren van de reis door Amerika breken nu aan.

Om half vijf vannacht vertrekken we richting het vliegveld en om acht uur stijgen we op richting Chicago. Dit is het voorlaatste verslag. Het laatste hoofdstuk zal worden geschreven in Noordwolde. Groet vanuit de United States of America!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anneke en Harry:
    29 juli 2013
    Lieve Inez,Hasker,Charlotte en Ruben.
    Heeeel hartelijk bedankt voor de prachtige reisverhalen,zo ongelofelijk
    Mooi verteld,super!!
    En dan de leuke foto,s heel mooi.
    Wij wensen jullie een heel goede reis en tot ziens in noordwolde.
    P.s we zijn benieuwd naar de ontknoping!!!
    Dikke kus voor allemaal
  2. B.P. de Jong:
    29 juli 2013
    Wat een leuke foto voor het Beverly Hills Hotel , een hele leuke vakantie herinnering maar dat zullen er vele zijn.Wij kijken er naar uit .Wie de mystery schrijver (ster) is weten wij nog steeds niet we laten ons verrassen.Het weer is nog steeds goed ook voor deze week dus dat is fijn voor jullie.Amy en Finn verheugen zich er erg op dat Charlotte en Ruben weer thuis komen.

Veel kusjes van Amy Finn Opa. Oma..
  3. B.P. de Jong:
    Vandaag 29 Julie 2013

HIEPERDEPIEP HOERA
    RUBEN IS 6 jaar.
    Van harte gefeliciteerd kerel.
    Kusjes van Opa Oma Finn en Amy