Amazing Grand Canyon

12 juli 2013 - Grand Canyon North, Arizona, Verenigde Staten

Vanochtend 10 juli vertrokken richting de Grand Canyon. 450 kilometer voor de boeg. We beginnen nu echt met het ontdekken van dit gedeelte van Amerika. We vreten de miles op met ons mobile home en genieten van de omgeving. Wat ons opvalt is dat er veel mensen in dit gebied in caravans wonen. Zet maar ergens neer schijnbaar.

Op de route naar de eindbestemming van vandaag zijn we even van de route afgeweken om het plaatsje Kingman aan te doen. Door dit plaatsje loopt de alom bekende "route 66". Te mooi om te laten schieten. Hier bij een lokaal authentiek restaurantje even lekker gegeten. Geheel in de stijl van de jaren 50. Daarna snel doorgereden.

Uiteindelijk in de Grand Canyon aangekomen. Hier zijn we door een stuk bos gereden waar een kleine twee weken gelden 19 brandweermannen zijn omgekomen. Amerikaanse vlaggen bij de overheidsgebouwen hingen door het hele gebied half stok.

Op de campground werden we na enige tijd geconfronteerd met zoals Inez ons toe riep: Kom allemaal snel, hier staat een groot dier! Dit bleken Elanden te zijn die we tot op wel 10 meter konden benaderen. Heel apart.

'S avonds gezamenlijk heerlijk gebarbecued en toen ging het kaarsje uit.

1. B.P. de Jong:
    12 juli 2013
    Moet jou als brandweerman wel hebben aangegrepen denk ik.Zouden jullie in dat restaurantje soms eland hebben gegeten?
  2. Jan de Jong:
    12 juli 2013
    Wordt zo langzamerhand een indruk wekkend verslag. Volgens mij heel bijzonder. Gr. Jan
  3. Anneke en Harry:
    12 juli 2013
    inez wist wel dat het een eland was, maar ze kon niet zo gauw op de naam komen.(ha,ha,ha,)
  4. Klaas:
    14 juli 2013
    Zie het wel. Jullie hebben het enorm naar de zin.
    Grand Canyon is natuurlijk geweldig. Tip: af en toe ff naar de Zoo met Inez, hahaha.
    Veel plezier en geniet er van.
    Groetjes en een dikke kus voor de kids...
  5. Anneke en Harry:
    14 juli 2013
    Wat een mooie reis maken jullie,heel mooi verteldook.leuk voor de kids de cowboys.
    Durfde Charlotte wel te wandelen langs de rotsen
    Omdat ze al hoogte vrees heeft in het bovenste stapelbed. (Ha,ha,ha)
    Dikke knuffel.